820

TEHTUD !!!

Väikesed hetke kokkuvõtted mu kauavalminud viisast:

  • viisa maksumus: 4574AUD
  • print, copy, scan: 50AUD (saib tunduvalt odavamalt, sest sain eestis tasuta ankeete välja printida)
  • tõendid, tõlkimised: 250AUD
  • ilustused: 15AUD

Muidugi tuleb siia otsa liita tohutul hulgal kaotatud närvirakke, pisarad ja magamata öid.

( Plus peagi tuleb siia otsa liita nii umbes vähemalt 500 doltsi veel..igasugused kontrollimised ja testid haiglas. Nh, ega nad sis mingeid mädanenud juurikaid oma riigi kodanikeks ei lase saada ju 😉 )

Esimesi reaalseid ettevalmistusi hakkasin tegema juba Eestis olles, Jaanuari alguses. Alates Aussie tagasitulekust, olen aktiivselt viisaga nonstop tegelenud. Aga ikkagi lõppes kõik sellega, et viimased nädal ja peale tahaks endalt juuksi peast välja kitkuda. Näiteks oli mul aega viimasel kolmel päeval magada täpselt 4 tundi ja 20 minutit. Ülejäänud aja ragistasin ajusid ja näppe arvi ees.                     Kuna mu teise aasta WHV lõppes 21.02, sis tahtsin uue avalduse sisse anda vähemalt 19.02. Igalpool on rangelt soovitatud, et nii viimasele minutile kõike ei jätaks, aga mul polnud eriti valikut, niiet jah. Ja alates aastast 2011 ei taha immi amet enam avaldusi näost näkku kätte võtta. Sellega langeb ka võimalus,  et kohapeal su viisa kohe üle vaadataks ja võimalikud puudused kohapeal enne avalduse reaalselt sisseandmist koos ära parandataks. Kui miskit puudu peaks olema, sis lükatakse avaldus julmalt tagasi ja viisamaksumust muidugi tagasi ei antaks….
Me otsustasime ikkagist ise Sinti kohale minna, missest et seal ta anonüümselt mingisse kastu toppima pead, ikkagi kuidagi kindlam, kui too ports lissalt postiga teele panna.
Viimaseks ööks oli muidugi magamatus juba nii suur koos ülelaksatud redbulli ja kohvi annustega, et loogiliselt aru saada polnud enam võimalik millestki. Nii me pidimegi minema autoga varaommikul sinti, et 9 aeg juba immi ukse taga olla. Hea plaan, aga kui me veel ikka kella kolme ajal öössel viisat vorpisime, saime aru, et ega sellest neljast tunnist autojuhtimisest ja kesklinnas orienteerumisest eriti ikka vist midagi välja ei tule. Nii me sis bronnisime ommikuks kella 6ks ekspressbussi, üks ots 40 taala nägu. Peale seda tegime targa otsuse otsad kokku tõmmata ja unne minna, et sis kell viis ärgata ja viimased parandused enne minekut ära teha. Panib kaks äratus ilusasti helisema ja voilaa Zzzzzzzzzzz.
Kella nalja aeg koputati uksele, et kas me ei lähegi ?! Ma olin nii pettunud, et mu und segati, tundsin end nii mitteunisena et ma olin suht kindel et ma enam uuesti magama ei jää. Aga nh kui sis 10 minutit enne kuute uuesti uksele koputati, saib aru et uni oli nii sügav et isegi kaks äratust üles ei suut ajada.
Mitte kuidagi ei osand seisukohta võtta, et kas too oli nüüd mingi märk või mis. Aga viimasel hetkel otsustasime, et hakkame autoga bussi jälitama ja ehk saame ta enne sindit kätte. Oleks bussile tglt saanud juba peale pooleteisttunnist sõitu, aga õnne tahtel vaatasime me valet bussi, kes jaamast väljus ja hakkasime toda jälitama. Tund veel autoga (ekspressil on määratud peatusi kaks Alg- ja Lõpppeatus, plus kuus erinevat kohta, kui sul on eelnev broneering. Niiet väiksed kõned bussifirmasse, et nad järgmises peatuses meid peale võtaks, ja kahetunnine sõit jätkus busslaeval (too loksus terve tee nagu viking line tormisel merel) Sindi südamesse.

Õnn jätkus sellega, et bussis ma muidugi ei suutnud uinuda enam, vaid pool tundi enne mahaminekut tuli siukne väss peale, sulgesin silmad ja sain viis minta magada, sest sis bussijuht akkas mikriga seletama kus ta peatub ja kui tore tal meiega reisida oli..Ok sis 🙂

Tegime kohvikus kiired kohvid-hommikusöögid ja asusime usinalt viisa kallale. Mina igastahes olin tolleks ajaks ikka totaalne kapsas. Rääkisin ma poolinglise-pooleesti-ja poolpudikeeles, nagu reaalselt. Normaalne ju vastata kohvikus küsimusele, kas röstitult? -Chop. Saades ise aru et see totaalselt mööda, aga selle peale ainult naeratada oskad. Või kui printija küsib, mitu koopiat, vastan ma licklick ?! Jah.    

Kui lõpuks viimased printimised tehtud said, otsustasime et nüüd aitab…me asja enivei enam paremaks ei tee. Siis hakkas veel rõõmsalt vihma ka ladistama. Jeeeei. Kioskist haarasin veel mapi ja roosa paela, et asja välisemaltki ilusamaks muuta. Välja tuli ta igaljuhul selline:

photo 1

Kella üheksa ajal avaldust sisse anda päris ei õnnestunud…

photo

Ja niimoodi ta uuele teekonnale saatsin … mmm kui värske ja puhanud ma välja näen 🙂

photo 2

Sinna ta jäi ..

photo 3

      

Mu kõige lemmikumad küsimused viisaavldusest:

 – loetle KÕIK aadressid kus sa viimasel 10 aasta jooksul elanud oled, kuude ja aasta kaupa. AJAVAHESID EI TOHI OLLA !

 – loetle KÕIK töökohad viimase 10 aasta jooksul, kuupäevaliselt, plus tööandjate täisnimed ja aadressid

 Plus sis veel igasugused toredad lühiküsimused:

– kas sul on kunagi olnud teine sünnikuupäev ???!!

– kas sa oled oma partneriga veresugulane !!?

Ah hetkel ei tulegi rohkem andekaid ja loogilisi küsimusi meelde…aga vast peaks arusaadav olema, et eriti lihtne kadalipp too polnud.

Vähemalt sain nüüd laupäeval omale Medicare-i, mis on sis kohalik haigekassa. Kaarti pole veel kätte saanud, aga vähemalt on number olemas, niiet esmaspäeval arstile minnes on seekord kordades soodsaim käik ees ootamas.

Plus poole pealt veel, et enam ei ole mul 6-kuulist töökeeldu peal, tähendab saan nüüd ühe tööandja juures töötada kaua tahan.

Reisida kahjuks ainult nii vabalt enam ei saa. Immigratsioonist peab selleks eraldi loa võtma, mis maksab 135 taala, ja kehtib ühele reisile. Aga nh, vähemalt võimalus on antud, et kui peaks soov olema.

Mida veel, aa viisa ooteaeg on kõigest 13 kuud ! 😉 khmm. Kõik käib siin nii kiiiiirelt.

Leave a Reply

